I Trifid arbejder vi dagligt med disse problemstillinger. Vi hjælper vores kunder med at udvikle og forankre evnen og viljen til forbedring, der giver målbar værdi for virksomheden. Vi bidrager med indsigt, erfaring og metoder fra hundredvis af projektprocesser.
Vi har set, hvordan ny teknologi kan løfte forretningen, og vi har også erfaret, hvad det indebærer at arbejde med de mennesker, der skal gennemføre ændringerne.
Vi hjælper ofte til i strategiprocesser, der handler om digitalisering. I hvilken retning skal organisationen bevæge sig for at kunne udnytte teknologi som en konkurrencefordel?
Når ændringer skal gennemføres, er det vores erfaring, at det sjældent er teknologien i sig selv, der giver problemer. Allermest handler det om organisation, roller og intern kultur.
Eftersom strategiplanlægning ikke længere er øvelse, der udelukkende udføres indenfor bestyrelseslokalets fire vægge, hjælper vi kunderne med at tage fat de rigtige steder og få en samlet organisation til at trække i den rigtige retning.
Forandringshastigheden i organisationen bliver stadig vigtigere – og det gælder også for strategiarbejdet. Organisationer, der forstår at sno sig, når konkurrencekritiske ændringer opstår, er dem, der klarer sig bedst igennem.
Vi kan bidrage med at sørge for, at strategien er tilpas dynamisk, og at der sker en løbende opfølgning på roller og ansvar, hvilket er nødvendigt for, at strategien kan overleve.
Trifid har hjulpet os med at forstå vores muligheder og udfordringer inden for digitalisering og har anbefalet en fremtidig strategisk retning for organisationen. Vi er meget tilfredse med samarbejdet og anbefaler gerne Trifid som samarbejdspartner for andre med lignende udfordringer.